dinsdag 8 februari 2011

Girls vs. Boys

Wat is het toch eigenlijk raar verdeeld. Natuurlijk zijn meisjes anders dan jongens. Ik ben blij dat ik een meisje ben. Wij hebben natuurlijk veel meer mogelijkheden op uiterlijk- en kledinggebied. Meisje zijn is gewoon leuk, je kunt veel meer maken! Als je alles even vergelijkt dan komen de jongens er maar bekakt vanaf!
 lees verder
Laten we beginnen met de uiterlijke verschillen. Qua haar hebben meisjes veel meer keuze. Zij kunnen gaan voor stoer kort, elegant lang, sexy staart, rommelig knotje, lieve vlechten. Noem het maar op. Ook is het verven van het haar 'normaler' dan wanneer jongens dit doen. Meisjes gebruiken elastiekjes, haarbandjes,hoedjes en clipjes om het haar op te leuken terwijl er voor jongens eigenlijk alleen hoedjes of petjes zijn.

Ondanks dat make-up ook steeds vaker voorkomt bij mannen, wordt het nog niet écht gebruikt onder mijn mannelijke klasgenoten. Het zou dan ook best raar zijn. Mannen met foundation en een dun lijntje om de ogen gaan nog. Maar stel je voor dat ze net als meisjes het hele pakket gebruiken. Concealer, foundation, blusher, eventuele highlighter, oogschaduw, eyeliner, oogpotlood, mascara, lipgloss, wenkbrauwpotlood. Eigenlijk is het toch niet normaal. Wat de vrouwen wel niet allemaal op hun gezichtjes smeren. Maar alsnog is het resultaat vaak wel mooi! Maar stel je voor, een man met een perfect gemake-upt gezicht. Dat zou raar zijn.

Ook qua lichaamsversiering als accessoires en piercings hebben meisjes weer meer keuze. Zij dragen grote oorbellen terwijl er voor jongens alleen knopjes, ringetjes of tunneltjes zijn. Waarom? Waarom zijn de lange grote oorbellen alleen voor meisjes? Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht?

Ook de kleding is erg verschillend. Meisjes gaan voor broeken, leggings, rokjes, jurkjes en jumpsuits. Ze hebben rechte mouwen, pofmouwen, 1-mouw of geen mouwen. Iedereen weet deze verschillen wel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Meisjes dragen sneakers, teenslippers, ballerina's, open schoentjes, hakken, laarzen en ook dit lijstje kan ik nog wel verder uitbreiden. Jongens daarin tegen gaan voor slippers of dichte schoenen. Sommigen gaan voor de laarzen wat wel erg leuk is.

Meisjes hebben niet alleen veel meer keuze overal in maar ze kunnen ook nog de items van de jongens dragen. Jongens met rokjes, dat zou pas écht raar zijn. Maar zie jij iemand raar opkijken als een meisje een baggy broek draagt, of een oversized vest aanheeft? Nee, want dat is dan wel weer normaal.Meisjes met stoere leren armbanden of horloges zijn ook normaal. En hoeden en petjes kunnen tegenwoordig ook al. Ook komen ze mooi de deur uit met een paar stoere sneakers.

Waarom deze oneerlijkheid zo overduidelijk is weet ik écht niet. Ik ben er wel erg benieuwd naar. Wie weet dat iemand er nog achterkomt.Of misschien dragen jongens en meisjes over een aantal jaar wel gewoon hetzelfde. Want waar is het onderscheid goed voor?

Misschien hebben meisjes het gewoon nodig..
(&ofcourse we deserve it!)

(Vinden jullie het wel leuk om een langere tekst te lezen? Want ik merk zelf dat ik er ook niet altijd zin in heb hihi:$) Ik ben van plan één keer per week een wat langer 'verhaal' te posten. Laat me weten wat jullie daarvan denken!

Foto's van lookbook

xxLoes


20 opmerkingen:

  1. ik vind een langere tekst best wel leuk,
    en volgens mij zou het gewoon vreemd zijn als jongen en meisjes hetzelfde zouden zijn. Ik bedoel maar dan moeten wij ook van auto's en sport gaan houden? Dacht het niet!
    als iedereen gewoon doet waar hij/zij zin in heeft komt alles wel goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou niet van lange teksten maar deze is echt geweldig hahaha, ik moest even lachen want het klopt he-le-maal! and yess we deserve it, want wij moeten veel meer opgeven. wij moeten bevallen en ongesteld worden, hallo? dat is hel hihi :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk geschreven haha :)
    die clutch is inderdaad van H&M and I love it!
    je woont trouwens vrij dichtbij als je in Elst woont, ik woon in Wijchen.
    Following <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt helemaal! Ik ben heel blij dat ik een meisje ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leeuk, dit artikel! En helemaal waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk artikel!
    Ik ben echt heeeeel blij dat ik een meisje ben hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Trouwens, ik zeg het maar even: iig leuk dat je meewilt doen aan mijn winactie! maar het is zeg maar mij volgen + die tweet retweeten of als je geen twitter hebt lid worden van de nieuwsbrief. Ik zou het echt zonde vinden als je dat niet hebt gelezen en dan vervolgens niet mee zou kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was ik maar een jongen dan zou alles een stuk simpeler zijn (spijkerbroek, shirtje - geen gedoe, geen bakken geld meer uitgeven aan de make-up =p)
    Zo'n langere tekst vind ik wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk artikel! Ik hou juist van lange artikelen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke post! I love your blog, ik volg je!:)
    X!

    xoxoemmaaa.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vond het een leuke post ^^
    en ja, die vaseline met cocoa butter ruikt echt heerlijk!!! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klopt echt. Het zou idd heel raar zijn als een jongen opeens van alles en nog wat op zou doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het een leuke artikel. Meisjes en jongens verschillen in vele opzichten.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jongens en meiden verschillen echt zoveel van elkaar.. Maar daardoor is een relatie tenminste spannend. Ik heb me eigen ding en hij. En samen gaat dat top! Zolang hij mijn make-up niet gaat dragen en mijn pumps in de kast laat staan, vind ik alles prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihi, i'm happy because I"M A GIRL!
    leeuke post
    xx,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt iedereen voor de leuke lieve reactieeeees.
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha als de tekst leuk is, is het juist leuk als het lang is! Echt een grappig en leuk artikel dit.

    Maar meiden hebben ook weer nadelen:

    elke maand ongesteld worden
    Een kind baren (de pijn)
    Laten we niet de menopauze vergeten: dat onze mannelijke hormonen het lichaam ''overnemen'' heb vanmiddag op school WEER aan moet horen wat er dan precies gebeurt en daar wordt ik niet bepaald vrolijk van haha

    We moeten ons overal scheren! Het moet niet.. maar de meeste doen het (denk ik) toch. Als een vrouw een bosje haar onder haar oksels heeft is het raar en bij mannen is het normaal. Ik zelf vind oksel haar bij mannen niet smakelijk en scheer het bij mezelf ook altijd maar dat het over algemeen bij mannen wél word 'goedgekeurd' bedoel ik.

    Zo zijn er denk ik nog wel meer voordelen voor mannen op te noemen maar toch ben ik liever een meisje dan een jongen! En dan vooral om de redenen die jij op hebt genoemd!

    Maarja het is ook raar dat meiden veel meer kunnen hebben, ik zou het echt grappig vinden als ik een jongen met lange oorbellen zie haha! Maar ik vind 't ook raar dat veel mensen 2 vrouwen samen 'normaal' vinden, en 2 mannen samen niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha, leuk!!

    De nadelen zijn inderdaad wel de pijn die wij meemaken (kind baren/ongesteldheid). Maar een meisje zijn is veeeel te leuk (:

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Beautista: Haha wat een superleuke lange reactie! Je hebt wel gelijk, natuurlijk hebben ook meisjes nadelen en vooral met dat overal scheren. maarja ik zou het zelf ook niet anders willen denk ik haha.
    maar echt leuk zo'n lange reactie!

    BeantwoordenVerwijderen