zaterdag 19 februari 2011

Lucky Numbers

Iedereen kent wel het fenomeen bijgeloof. De een doet eraan de ander vindt het maar onzin. Iedereen kent wel de bekende bijgeloven zoals: Zwarte katten brengen ongeluk en niet onder een ladder doorlopen. Zelf heb ik ook wel iets met bijgeloof. Zo doe ik aan afkloppen, waar ik echt niet meer zonder kan. Ik weet dat het onzin is en dat ik er beter mee op kan houden. Maar ach, het kan geen kwaad toch? En als ik er blij van word, waarom niet?


Maar afkloppen is niet het onderwerp waar ik het over wil hebben. Ik wil het hebben over dubbele getallen zien op de klok. Je kent het wel: 11.11, 16.16 of bijvoorbeeld 22.22.

De laate tijd lijken deze 'lucky numbers' echt mijn wereld over te nemen. Het lijkt onderhand wel een soort kleine hype in mijn vriendengroep. Iedereen 'doet' eraan!

Ik heb ze maar even de term 'lucky numbers' gegeven, gewoon omdat ik dat wel een toepasselijke naam vond. Ik bedoel, er schuilen heel veel leuke betekenissen achter deze getallen! Maar of ze ook waar zijn.
De betekenissen achter deze lucky numbers zijn steeds weer verschillend. Zelf zeggen ik en vriendinnen altijd dat er dan iemand aan je denkt. Niet dat ik hier zelf echt in geloof, maar het blijft toch leuk om te denken! Sommige mensen vertellen me dat je dan een wens mag doen. Ook hier geloof ik niet echt in. Moet je nagaan hoevaak je dan eens wens mag doen, of hoevaak er dan iemand aan je denkt! That would be lovely!

Mijn beste vriendin is nog erger dan ik. Ze is zowat obsessed met lucky numbers.
Omdat ik het zovaak tegenkwam de laatste tijd was ik wel benieuwd naar artikeltjes en meer informatie op internet!
Op andere fora las ik weer dat het getal 1 zou staan voor een nieuw begin, en dat 11 een meestergetal zou zijn (ahum). En zo zou het getal 22 staan voor stimulatie. In het Boeddhisme zijn dubbele getallen heilig. Volgens hen zouden deze mensen, die dubbele getallen zien, de potentie hebben om in dit leven de verlichting te bereiken(nerdnerd). Well girls, isn't that nice to hear, haha? We have the potention!
Nog een ander forum, dit is echt grappig om te lezen want ik kan het niet geloven, vertelde me dat het zien van dubbele getallen geen toeval is maar een diepere reden heeft. De manier hoe je in het leven staat zorgt ervoor of je vaak dubbele getallen ziet of niet en deze zorgt er ook voor of de getallen weggaan of terugkomen.

Je mag er vanuit gaat dat deze getallen signalen zijn naar jou toe! (yippieyee)
Sommigen beweren ook nog dat deze signalen eigenlijk beschermengelen zijn(!)
Persoonlijk vond ik dit wel weer genoeg betekenissen achter al deze getallen.
Ik heb bij al deze dingen erg mijn twijfels, en of ik er ooit in ga geloven? Ik denk het niet.
Maar ach wat maakt het uit. Ik word er blij van als ik een dubbel getal zie, wat eigenlijk ook nergens op slaat. Maargoed waarom zou ik die blijheid wegnemen?

Het is en blijft leuk!
xxLoes

9 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ik heb niet zoveel met luckynumbers ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist van 11.11 af, maar de rest wist ik niet haha. ;d

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk artikel , en leuk dat je dit helemaal uitgezocht hebt :) ik wist dit helemaal niet :P ik geloof er zelf niet zo in.. maar als ik bijvoorbeeld 22:22 denk moet ik wel altijd lachen .. weet niet waarom..

    Trouwens als je dit jaar op 11-11-2011 om 11:11 op de klok kijkt.. dat is best apart :P

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 11.11 is my birthday :)


    xoxo from rome
    K.
    http://kcomekarolina.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik ken het, iedereen die www's op hyves plaatst op dubbele tijden enzo! Die achterliggende betekenissen geloof ik niet zo, iedereen heeft er denk ik z'n eigen gedachte bij..
    @ je reactie: Eindhoven haha! xoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een heel leuk artikel. Maar ik sta er vrij neutraal en nuchter tegenover. Hihi.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zie tijden, eng vaaak!
    ze worden ook echt teveeel getwitterd de laatste tijd ;p
    ik denk altijd aawwwh wat leeuk (a)
    ik had gelezen dat er dan iemand aan je denkt ;p
    haha,
    xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer wat geleerd haha =D Dit wist ik niet!
    Ik zie bijna nooit dubbele getallen :O

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha leuk bericht :) Jij ook bedankt van je reactie, ik heb mijn najaar - colectie bij H&m al deels gekocht haha.
    xoxo.

    BeantwoordenVerwijderen