dinsdag 15 maart 2011

Mijn grote vriend Facebook

Mijn comeback is nog niet helemaal zoals die hoort te zijn, dat merken jullie vast wel. Op de een of andere manier ben ik nu eventjes niet zo geïnspireerd voor m'n blog, vandaar. Nogmaals mijn excuses. Hier alvast een klein berichtje over mijn, nu al, grote vriend Facebook.

Ergens vorige week kwam ik erachter dat ik al lange tijd geleden een facebook account had aangemaakt. Ik besloot er eens op te kijken. Het leek me echt niks aan, ik snapte niet waarom iedereen zo enthausiast was! Statussen plaatsen op m'n wit met blauw belijnde profiel leek me toch wat minder leuk dan het oude vertouwde hyves waar chatten nog kwekken heette.

Ik accepteerde één vriendenverzoekje van een vriendin om het toch maar de kans te geven. Maar toch sloot ik de browser snel weer af. Toen ik naar iemands facebook werd gestuurd om een foto te bekijken moest ik me dus wel weer aanmelden op de site. Ik heb toen maar meteen alle vriendenverzoekjes geaccepteerd, en daarna ging het snel.

Jaja je ziet de bui al hangen. Ik voegde een profielfoto toe om een 'persoonlijk tintje' aan mijn FB te geven, en reageerde op foto's en statussen van vriendinnen. Het ging snel, facebook was niet langer meer de saaie-witte-blauwomlijnde-site maar een verslavende site. De concurrentie tussen Hyves en Facebook, beide mijn vriendjes, liep hoog op.

En vandaag kwam ik erachter dat Facebook de wedstrijd, nu al, heeft gewonnen van mijn oude vertrouwde Hyves. Maar, om als excuus te gebruiken, mijn vriendinnen zijn dan ook veel vaker op facebook te vinden.

Delen jullie mijn vriendschap voor Facebook? Of zijn jullie nog trouwe Hyvers?
Of misschien heb je met beide niks?

Waarom zijn deze sites zo verslavend? Straks ga ik ook nog mijn (al gemaakte) twitteraccount dagelijks bezoeken..
xxLoes

17 opmerkingen:

  1. Hihi ik heb geen Hyves of Facebook, maar leuk dat het je bevalt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik heb geen facebook. Niks voor mij. Snap der niks van. Ik blijf lekker bij hyves :P
    Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze allebei niet.
    Heb wel hyves gehad, en facebook ook heel kort omdat ik een model voor school zocht haha!
    Maar vind Hyves dan wel beter als Facebook. De indeling en alles van Facebook vind ik zo rommelig, en dat stomme prikbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een hyves-account, maar die heb ik al eeuwen niet gechekt =)) Ik stem op Facebook =)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hyves facebook twitter enz haha;P alleen ik ben niet verslaafd aan facebook! vind het een beetje saai :$ ben wel verslaafd aan twitter! en hyves daar kijk ik ook bijna elke dag wel op :$ internetfreak haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha ik heb ze allebij. Ik zei altijd eerst dat facebook saai was en dat ik het pas zou maken op mijn 88ste. maar nu ben ik een facebookverslaafde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Lok-Yin Lau: ik deel je probleem hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha dat had ik dus eerst met hyves :P Ik wil opzich ook wel een facebook, maar ik snap er niks van enzo... Het lijkt me wel leuk als je veel vriendjes hebt maar ik denk dat ik er geen ruk van zal snappen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha nou ik hou het nog even bij hyves hoor
    ik heb op facebook wel even fanatiek het spel it girl gespeeld (heel stom maar ook heel verslavend) en mijn prikbord staat daar dus helemaal vol mee (best genant) verder snap ik er niets van en ik krijg weer vriendenverzoeken van sukkels die ik niet mag of niet ken (sorry) en dat tijdperk ben ik bij hyves allang voorbij. Doe mij maar hyves dat snap ik inmiddels haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook hyves , facebook en twitter.
    en bekijk ze ook dagelijks.
    haha facebook snapte ik eerst ook helemaal niks van! maar vindt het nu wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. facebook is fijn, alleen de zoek functie is vervelend, je kan alleen op plaats, opleiding en naam zoeken, niet op leeftijd geslacht en land! Daar zouden ze wat aan moeten doen maarja, daar heb ik dan weer last van haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind fb, erg fijn! Ik vind het een stuk makkelijker allemaal dan hyves! Ik hoop dat je snel weer inspiratie krijgt voor je blog! :D
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb geen facebook... Soms mis je daar wel het een en ander door ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha als je aan twitter begint (of eigenlijk verder gaat dan) raak je sws ook verslaafd haha, dat gebeurde bij mij wel! Hyves vind ik niet zo leuk meer en ik heb wel facebook, maar doe er verder niet zo veel meer mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb het beide, maar facebook gebruik ik meer om te praten met nichten etc. in het buitenland.
    Leuk geschreven zeg!
    En ohja trouwens, ik houd een give away op mijn blog waarbij ik een uiltjes ring weg geef, misschien wil je meedoen?

    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hyves :D

    www.musthavefashion.nl / www.musthavefashionblog.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ik vond Facebook eerst ook maar niet, vond Hyves ook veel leuker! Nu is het bij mij ook omgedraaid: zit bijna nooit meer op hyves en kijk iedere dag wel even op facebook! X

    BeantwoordenVerwijderen