zondag 17 juni 2012

Werken op festivals



Werken op festivals, dat klinkt toch geweldig? En ja, dat is het ook. Ik heb al een tijdje een contract maar ben dan sinds gister officieel begonnen voor Eventure , een bedrijf dat de horeca verzorgd op festivals. Het leek me leuk om jullie, als jullie eventueel geinteresseerd zijn, hierover te informeren.

Ik kwam via via bij dit bedrijf en had er zelf nooit echt over de mogelijkheid nagedacht dat ik zelf op een festival zou kunnen werken. Daarom leek het me leuk om jullie hier wat meer over te vertellen, misschien dat jullie ook enthausiast worden!











Horeca is een groot woord. In dit geval gaat het om de drankjes. Wanneer je voor Eventure werkt sta je dus achter een bar op een festival en voorzie je de feestgangers van drankjes terwijl je zelf lekker mee kunt genieten van de muziek. Er zijn verschillende taken. Bij uitgifte neem je munten aan en zorg je ervoor dat mensen de drankjes krijgen die ze hebben besteld. Ben je vuller dan vul je glazen met alle drankjes. Ook kun je worden ingezet om biertjes te tappen.

Gister heb ik mijn eerste werkdag gehad op Indian Summer Festival in Noord-Holland. Het weer zat ons 100% mee! We hebben geen spatje regen gezien en de lucht wat zo goed als blauw. Ik werd ingedeeld in een bar bij het 80's en 90's podia wat supergezellig was! Ik heb gister ervaren als een hele gezellige, leerzame maar drukke dag. Heb veel leuke nieuwe mensen leren kennen en leuk contact gehad met de mensen die een drankje kwamen halen! Zij zijn er immers voor hun plezier en bijna altijd met een goed humeur te vinden!

De mensen waarmee je werkt zijn allemaal supersociaal en aardig. Velen komen alleen dus je vind altijd wel een leuk persoon om mee te praten! Wat ook erg leuk is is dat niet alleen de festivalgangers losgingen maar ook de mensen achter de bar! We hebben er een mooi feestje van gemaakt.


Het bedrijf Eventure is gevestigd in Nijmegen. Mensen die hier in de buurt wonen kunnen altijd met een bus mee naar het festival. Voor mensen die ver weg wonen is eigen vervoer van belang.

Voor de geinteresseerden een aantal festivals waar Eventure dit jaar nog meer naartoe gaat
(en al is geweest):

Emporium, Lowlands, Mundial, Concert at Sea, Red Hot Chilli peppers, Pinkpop, Defqon etc.

Lijkt het jou wat om op een festival te werken?
xoxo loes

4 opmerkingen:

  1. Zelf werk ik op festivals. Echt onwijs leuk werk.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh dit is chill! Ga eens even kijken. Ik werk nu op congressen, dat is ook leuk. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. cute blog, i like the post and ur pictures :D xxx

      Verwijderen