dinsdag 23 oktober 2012

Memorable comments

Op straat, in een boek, in de bus, op het werk. Overal kom je ze tegen. Onvergetelijke opmerkingen. Soms  grappig, soms mooi en soms kunnen ze echt niet. Ik vind het geweldig. Daarom deel ik de memorable comments die ik de laatste tijd heb gehoord nu met jullie!

1. ´Alles wat mooi is, is een meisje´
2. ´we citeren 2 vuistregels (schrik niet van de lengte)', aldus mijn lesboek. De schrijvers waren blijkbaar erg geschrokken.
3.  'ooooh alle blaadjes vallen van de bomen, nu kunnen we ze niet meer ophangen!', zegt een meisje    in de bus.
4. 'Goh, wat gaan die kinderen tekeer. 'T is echt herfst!'
5. 'Met hond of boom praten heeft weinig zin, maar niet iedereen realiseert zich dat', vertelt mijn lesboek.
6. 'grillroom Sahara, en het is ook nog een kapsalon!?', aldus een kennis die nog nooit van het turkse gerecht kapsalon had gehoord.

En natuurlijk weten de conducteurs van de NS een plaatsje te veroveren in mijn onvergetelijke opmerkingen. Ja, zij zijn de perfecte mensen om de hele coupe aan het lachen te krijgen.

7. 'we komen zo aan op het perronnetje, daar kunt u overstappen op het stoptreintje'
8. 'wij verzoeken u vriendelijk om vriendelijk de trein te verlaten'
9. 'U kunt nog overstappen op..........Oja.....hek al gezegd'
10.Nadat de trein een persoon had overreden: 'een heeeeeele goede middag!'


1 opmerking: