vrijdag 16 november 2012

Column: mijn ideale wereld


Een gelukkig bestaan. Liefde, warmte en eerlijkheid voor iedereen. Onschendbaarheid voor de mens. Geen nare ziektes die men het leven ontnemen, het leven ontnemen in een veel te vroeg stadium.

Een wereld waarin iedereen eerlijk is. Gewoon zeggen wanneer je iets niet leuk vind. Gewoon zeggen dat je je ergens aan ergert, gewoon zeggen dat de verkoopster voor schut loopt door het stickertje dat blijft plakken aan haar broek, en gewoon zeggen dat dat meisje naast je in de bus een leuke trui aanheeft. Zo ontstaat een eerlijke wereld. Zo weet iedereen waar hij aan toe is of waarom iedereen hem steeds aankijkt. En zo kan je een sombere dag van een vreemde toch een sprankeltje vrolijkheid meegeven.

Mijn persoonlijke ideaal is het zo lang mogelijk delen van elkaars levens met mensen waarvan ik houd, en die ook van mij houden.  Een leuke,  of wellicht meerdere banen die zich aandienen waardoor ik mijn leven lang verzekerd ben van een mooi plekje in de media. Het nieuwste tijdschrift dat mij ziet als de perfecte hoofdredactrice. Het nieuwe televisieprogramma dat niet zonder mij van start zou willen gaan. En mijn documentaire die in alle filmtheaters draait. Gevraagd worden voor een film of theatervoorstelling zou voor mij de perfecte aanvulling zijn.  Wanneer deze perfecte aanvulling hoofdzaak zou worden zou ik daar overigens geen enkel probleem mee hebben.

Als ik dan toch de keuze heb, doe mij nog maar een grachtenpand in Amsterdam. Waar ik elke avond, na een werkdag vol glamour en creativiteit, naartoe scheur met mijn fiat500. Eenmaal thuis word ik liefdevol onthaalt door mijn man, twee kinderen en krijg ik ten slotte nog een kwispelende mopshond op me af. Na de maaltijd duik ik dan mijn inloopkast, beter gezegd kamer, in om een outfit te creĆ«ren voor het filmfestival. Uit mijn mega beautystash gebruik ik nog wat producten om de outfit compleet te maken. Dan is het tijd om te gaan. De avond is klaar om mij weg te laten dromen. Weg te laten dromen naar mijn ideale wereld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen